Saturday, November 28, 2015

Why do football players ever make fair catches on punts inside the 10-yard line?

(not the play I saw, a slightly exaggerated representation)
The other day I was watching a game where a kick returner made a fair catch at the seven-yard line.  Here's my best guess breakdown of what would've happened if he'd let the ball land instead:

85% - ball goes into the endzone, then comes out to the 20-yard line.
5% - ball bounces forwards or sideways and is downed at roughly the same spot or further up the field.
10% - ball rolls backwards a few yards and the defense downs it closer to the goal line.

My numbers are obviously subjective and inexact, but the premise is not:  By letting the ball bounce around the 10-yard line, there is a good chance the offense will gain 10 yards to the 20, and a small chance they'll lose a few yards closer to end zone.

The first outcome has both a higher probability of happening, and a greater upside than the possible downside of the second outcome--so why do guys catch the ball so often?


2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. đồng hồ curren của nước nào ? Curren là hãng đồng hồ đến từ Trung Quốc. Tuy mới xuất hiện trong những năm gần đây thế nhưng là một trong những thương hiệu nổi bật và rất quen thuộc với người dùng trên thị trường nội địa Trung Quốc và được xuất khẩu sang nhiều nước ở các khu vực châu Âu, châu Á.
    đánh giá đồng hồ skagen là những chiếc đồng hồ Skagen chính hãng sẽ có sự cuốn hút với vẻ sang trong mà không một điểm dư thừa. Và đặc biệt nhất là chiếc đồng hồ Skagen có thiết hế siêu mỏng để bạn có thể dễ dàng kết hợp với các loại giày tây, vest,…
    một điều quan trong trong học Tiếng Anh nữa là động lực. Nếu như bạn không có động lực, không xác định rõ ràng phương hướng thì nó sẽ bị ngưng giữa chừng đó là kinh nghiệm học tiếng anh mà bạn cần phải biết.
    Có nhiều nguồn gây bỏng trong cuộc sống nhưng bỏng nước sôi là phổ biến nhất. Bỏng nước sôi mang đến những tổn thương và không biết cách xử lý sẽ để lại sẹo. Để tránh những tổn thương và để lại sẹo đáng tiếc hãy làm theo hướng dẫn cách xử lý làm gì khi bị bỏng nước sôi

    ReplyDelete

Back to homepage